Als ik de media en mezelf mag geloven zijn wij het meest innovatieve volkje op aard. Waarom past innovatie zo goed bij de Nederlander? Het kost niets en er zijn geen grondstoffen voor nodig. Nederlanders hebben een krenterige natuur en krenten zijn van nature creatief. Nederlanders denken dat ze creatief zijn, omdat ze het zelf geloven. Ieder meent zijn uil een valk te zijn, nietwaar.
Als we zo creatief zijn, waarom kampen we dan met de volgende problemen?
1. het strooizout is op
2. het verkeer ondervindt veel hinder en gevaar door de gladheid
3. door zout en sneeuwschuivers vallen er gaten in het asfalt
4. de prijs van ruitenvloeistof met antivries schiet naar recordhoogte
5. sneeuwschuivers voor thuis zijn niet meer aan te slepen
Je moet ook altijd alles zelf doen, zeker in Nederland. Dus stel ik mijn poriën open, en zie wat er uitademt: pure innovatie. Allereerst moet de overheid overgaan tot wegverwarming. Elke club in het betaald voetbal heeft al veldverwarming. Een paar draden in het asfalt trekken en de sneeuw smelt nog voor ze gevallen is. Pekel strooien is passé en het asfalt blijft gevrijwaard van schuivers en gaten. We zijn van een hoop gehannes af.
Afgelopen herfst waren ze een vertrouwd gezicht in het straatbeeld: mannetjes met koptelefoons op achter een stoere bladblazer. Philips moet zo snel mogelijk een ‘hot’-knop op dit apparaat ontwikkelen, zodat de hete lucht de sneeuw doet smelten als sneeuw voor de zon. De sneeuwschuiver kan naar het Openluchtmuseum in Arnhem.
Op een antivriesruitenvloeistofalternatief zit ik nog te broeden.
dinsdag 5 januari 2010
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten