dinsdag 5 augustus 2008

Over het fenomeen Donald J. Trump

Veel mensen gaan op vakantie, zelfs Konaldinho, naar New York nog wel. En terwijl ik me tussen die wolkenkrabbers liep te vergapen, bleef mijn blik hangen achter een opmerkelijke cliff, halverwege begroeid met bomen. Ik liep een paar meter verder en wat stond er op de gevel: ‘Trump Tower’. De toegang tot de hal was gratis, dus ikke naar binnen. Aan m’n rechterhand een meterslange balie, waar overhemden, manchetknopen en stropdassen lagen met het label van de firma Donald J. Trump. Achter de balie zat een zeer representatieve verkoopster op een soort secretaressekruk met frisse tegenzin in een glossy te bladeren. Nog iets verder, tegenover een muur waarlangs een cascade vrij baan had, zag ik een wand met vitrines. Hierin lagen boeken met titels als ‘Why I want you to be rich’ en ‘Think big and kick ass’. Auteur: DJT. Ik zocht de uitgang op en ging mijns weegs, een bevrijdende gedachte rijker: het gemak waarmee DJT in Nederland als patser wordt weggezet is bijna te gênant voor woorden. Ik zou deze man graag in mijn vriendengroep opnemen. Als hij maar niet over golf begint. Dan is het Schluss.

Geen opmerkingen: