dinsdag 7 juli 2009

Over iconen

Vroeger volstond het om een plankje te zijn. Je liet je door een monnik met eierdooier en pigment beschilderen en opeens was je een icoon. Tegenwoordig komt er meer bij kijken om een mantel van heiligheid omgelegd te krijgen. Van mij mag Roger Federer nog minstens vijf grandslams winnen, Lance Armstrong minimaal één Tour en de mannen van U2 nog zeker 25 jaar lang volle ArenA’s genereren. Ik gun Ron Jeremy nog vele kerven in zijn stok en wens Mandela een duurzaam leven toe. Vurig hoop ik dat de verkoop van Thriller nog een paar keer over de kop gaat en dat de Dalai Lama de wereld rijkelijk met wijsheid bestuift en China maar vaak moge niezen. Bij Obama als eerste zwarte president en Fidel als de laatste communistische kan ik alleen maar garen spinnen. En boy: Karl Lagerfeld, Mient-Jan Faber en Alexander Pechtold. Ik ben graag tijdgenoot van levende legendes en iconen. Nageslacht: eat your heart out!