maandag 7 december 2009

Over boze geesten verdrijven

In de brievenbus vond ik enkele reclamefolders waarin vuurwerk aangeboden werd. Een Japanse kanonslag kost € 0,89. Verderop kwam ik multiknallers tegen voor € 129,- per eenheid: ‘48 schots flowerbed – 500 gram. Gouden regen effecten met paars en fluit’. De poëzie ligt voor het oprapen. ‘Fasten your seatbelts. 36 schots-cakebox met wijde goudstaarten, kleurrijke palmboomeffecten en de meest felle kleurenfinale’. Nu voor slechts € 79,95. Hoe meer ik in de folder rondkeek, hoe meer ik ervoer hoe poëzie naadloos overging in pure erotiek: ‘Tot in de vroege uurtjes knallen 30 chrysanthemum bouquetten en gekleurde sterren de lucht in met een spetterende afsluiting’. En dat voor een luttele € 49,95. De verleiding is groot, maar ik denk dat ik toch maar een keer oversla. Vuurwerk is net als ellende: je hoeft het niet te kopen om er opeens middenin te zitten.

1 opmerking:

No worries zei

The right cat will scare away the werewolf...