zondag 30 november 2008

Over Sinterklaas

Ook al krijg ik al jaren cadeautjes meer van hem, ik ben blij dat Sinterklaas weer in het land is. Gemakkelijk heeft hij het niet. Hij moet opboksen tegen alles wat de westenwind over ons heenblaast: Valentijnsdag, Halloween, Donald Duck en de Kerstman. Toch weet hij zich te handhaven. Een stokoude katholieke baas, met de schimmel tussen de benen, die zich omringd weet door kinderen zodra hij voet op calvinistische bodem heeft gezet – er zijn mensen voor minder vastgezet. Laten we er zuinig op zijn. Veel meer heeft de eigen poldercultuur niet meer te bieden.

1 opmerking:

Hugo zei

Beste Konaldinho,

op Sinterklaas moeten we zuinig zijn. Daaraan wil ik niet tornen. Tevens kan ik me vinden in je suggestie dat Valentijnsdag, Halloween en andere importfeesten van onze kalender moeten. Allemaal akkoord. Moeite heb ik met de foto. Ik kan hem bijna ruiken, die walm. Moet dat nou? Een mens krijgt er cara van.
Graag vervangen!

Don Diego